Kalendář akcí
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | ||
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Listopad 2012 |
-
19/05/2012
Nový zákon musí zejména tato akce stojí za to...
-
16/05/2012
Personální procesy ve státní...
-
14/05/2012
Transparency zkouší připravit nejlepší opatření...
Podpořte činnost Transparency
International
VEŘEJNÉ ZAKÁZKY: 4. Je třeba, aby město v případě, že plánuje uzavřít smlouvu o úvěru, iniciovalo zadávací řízení v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách?
Smlouvě o úvěru, jejímž obsahem je jednak závazek věřitele poskytnout dlužníkovi v jeho prospěch peněžní prostředky, jednak závazek dlužníka poskytnuté peněžní prostředky vrátit a zaplatit úroky a kterou uzavírá veřejný zadavatel s dodavatelem, musí předcházet zadávací řízení dle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách (dále jen „zákon o veřejných zakázkách“).
Platí, že poskytnutí úvěru je veřejnou zakázkou na služby ve smyslu ustanovení § 10 odst. 1 zákona o veřejných zakázkách. Tato skutečnost vyplývá především z jazykového výkladu legislativního pojmu veřejná zakázka na služby ve spojení s ustanovením § 497 a násl. obchodního zákoníku, který upravuje smlouvu o úvěru. Nadto jsou v Příloze 1 k zákonu o veřejných zakázkách, která podává seznam služeb podléhajících uveřejnění v Úředním věstníku EU, uvedeny finanční služby (bankovnictví a investiční služby).
Město jakožto veřejný zadavatel tedy mělo zahájit zadávací řízení dle postupu formalizovaného zákonem o veřejných zakázkách, jehož předmětem mělo být poskytnutí úvěru. V případě, že takto město nepostupovalo, jedná se o porušení zákona o veřejných zakázkách a lze doporučit, abyste se obrátili na Úřad na ochranu hospodářské soutěže jako na orgán vykonávajícím dohled nad dodržováním tohoto zákona.
Aktualizováno ke dni 1. 8. 2013.